The Royal Danish Arsenal Museum

Történelmi és katonai kiállítás Koppenhágában

A múzeumot hivatalosan 1928-ban alapították, s méltán nevezhető hadtörténeti arzenálnak. A dán hadsereg gyűjteménye az 1500-as évektől napjainkig tartalmazza tulajdonképpen az összes katonai ruházatot, fegyvert és kiegészítőt. A reneszánsz az 1600-as években érkezett Koppenhágába IV. Christian királlyal, akit 1956-ban koronáztak meg. Az ő nevéhez kapcsolódik a dán monarchia modernizációja, s számos építési projekt, köztük az új arzenál közel a kastélyhoz, melyet az 1500-as évek végén építettek. Az építkezés 1604-ben fejeződött be, s az volt a működésének célja, hogy míg Dániában és a dán királyságban nem volt háború, itt tárolták a fegyvereket, a katonai egyenruhákat és a járműveket vagy azok lekicsinyített modelljét.

 wp_20151010_14_28_51_pro.jpg

Az első szinten hatalmas ágyúkat, felszerelhető gépfegyvereket és az azokhoz tartozó kiegészítőket néztük meg.

wp_20151010_15_24_37_pro.jpg

Majd egyszer csak megláttam egy szobát, ami úgy nézett ki, mintha egy mai dán lakásba csöppentem volna. Ahogy beléptem, szembe velem volt egy ágy, szintén napjainkból, s úgy volt berendezve, mintha akkor keltek volna fel onnan. Mellette íróasztal, számítógép és hatalmas monitor bekapcsolva, s számos háborús játék lemez (pl. Call of Duty) körülötte. Ahogy beljebb léptem, láttam egy ajtót, mellette katonai hátizsákok és ruházat. Először nem mertem belépni az ajtón, de kíváncsiságom bevezetett. Ahogy kinyitottam az ajtót rögtön egy háborús területre kerültem, azt hiszem - bár ez nem derült ki pontosan - az iraki háború helyszínét tártánk elénk annyira valósan, hogy az komolyan félelmetes volt. A képeken nem tudom úgy visszaadni, mint ahogy valójában kinézett, de azt hiszem mély nyomot hagyott bennem az a pillanat.

 wp_20151010_15_06_51_pro.jpg

Először egy helység ahol a katonák "ágyai" és személyes dolgai voltak,

wp_20151010_15_06_05_pro.jpg

majd egy "konyha"

 torony.PNG

s végül a torony, mindezek állítólag valóban a harctérről lettek visszahozva ide a múzeumba. Lehetőségünk volt megérinteni a gépfegyvereket s közelről megnézhettük, milyen ételeket fogyasztanak a háborúban. Azt hiszem a legmegrázóbb része ez volt a múzeumnak.

 autoka.PNG

Így visszagondolva nagyon örülök, hogy láthattam mindezt. Ajánlom mindenkinek, aki kicsit is érdeklődik a fegyverek, katonai egyenruhák és kiegészítők iránt.

 A múzeumba a belépés teljesen ingyenes.
Helyszín: Tøjhusgade 3, 1220 Copenhagen K, Denmark
Nyitva tartás: Kedd-Vasárnap 12.00-16.00

Mégtöbb információ itt!