Az első meeting

2015. január 30.

Reggel korán ébredtem, és hálám jeléül, hogy AN átengedett egy szobát a lakásában, elmosogattam gyorsan, és szétnéztem a lakásban. Itt Dániában a tusoló úgy néz ki, hogy van bal oldalon egy szabályozó, mellyel beállítható a vízsugár erőssége, a másik oldalon pedig fokra pontosan be tudod állítani, milyen meleg vízre van szükséged.

 wp_20150130_001.jpg

Az ablakok nem befelé, hanem kifelé nyílnak, ha bukóra állítod, akkor kifelé, az ablak alsó része bukik.

wp_20150130_004.jpg

Szerencsére a tükrök is túl vannak méretezve, ezért nagyon élveztem a reggeli készülődést! :D

wp_20150130_002.jpg

Délután egy órakor volt az első KEA meeting az ösztöndíjas hallgatók számára az ún. DESIGN épületben. Mikor megérkeztem, 4 német fiatallal kávézgattam, akik szintén erre az alkalomra érkeztek. Nagyon kedvesek voltak, azóta is rendszeresen töltjük együtt a szabadidőnket. A meeting első pár percében olyan hallgatókkal kellett beszélgetni, akikkel addig nem tudtál, csoportokba verődtünk, és mindenki bemutatkozott, és elmondta a neve történetét. A kedvencem Nyoka volt, aki elmesélte, hogy anyukájának volt egy kedvenc sorozata egy dzsungelhősnőről, aki mindig valami bajba keveredett, s őt hívták így... Innen kapta a nevét. A következőkben kaptunk egy zsákot, amiben volt egy pendrive és egy kis könyv a fontosabb információkkal, két brossúra arról, hogy mit érdemes megnézni, és hogyan lehet oda eljutni, sok fini KEA-s cukorka, egy KEA-s üdítős flakon, egy KEA-s nyakbaakasztó, és egy beiratkozó papír dán nyelvtanfolyamra.

wp_20150130_017.jpg

Sok előadást meghallgattunk, bemutatkoztak a mentorok, és megmutatták, kinek hol lesznek az órái. Kaptunk sütit, kávét, teát, majd körbevezettek minket az épületben. Megnéztük a könyvtárat, ahol állítólag sok időt fogunk tölteni, és egy úgy nevezett Material Connexion nevezetű termet, ahol szerintem minden lehetséges felhasználható anyag ki volt állítva. Az alábbi volt a kedvencem:

wp_20150130_021.jpg

Majd a meeting végén ideadták a kollégium kulcsát, és mindenki elindult a lakás felé az én vezetésemmel! :D Kicsit aggódtam, mert én rendszeresen eltévedek. Szerencsére könnyen megtaláltuk a kolit, mindenki szépen elfoglalta a kis szobáját, elrendeztük a dolgainkat, majd néhányan elindultunk szétnézni a környéken. Mivel elég éhesek voltunk, megálltunk egy helyen, ahol Kebab-ot ettünk... Szerintem soha többé nem eszek ilyesmit.. :)

Este megismerkedtem a lakótársaimmal, és néhányan átjöttek a szomszéd szobákból is, hogy megismerjenek minket. Egy koreai lánnyal, egy koreai fiúval, és egy német fiúval lakok együtt, akik szerintem nagyon aranyosak, jól megleszünk. Mindenki elmesélte, hol tanul, mit tanul, néhány nevezetes dolgot az országró, ahol él, és hogy mit szeret csinálni a szabad idejében. Természetesen Dánia egyik legjobb sörét kóstolgattuk közben, a Carlsberg Carls nevű italát. Szerintem nagyon jó sör!

Ami nagyon tetszett, hogy úgy vettük észre, hogy fáradtak vagyunk, hogy egyre kevésbé jutottak eszünkbe alapvető angol szavak... :D Az este jól alakult, és egyre jobban tetszik a város. Kirándulni nem tudom, mikor lesz idő, de remélem hamarosan.

share2015-01-31-9f31c0c0f92f046983346203b4b1158e0a3f39a87061ef22b6f40e7d2b8c2d8c-picture.jpg

God Aften!
(Jó éjszakát!)